Program pierwszego dnia (w godz.10.00-17.00):
- kelner - charakterystyka zawodu
- czynności przygotowujące salę konsumpcyjną do przyjęcia gości - mise en place
- istotne elementy związane z obsługą konsumenta
- metody obsługi, rodzaje serwisów ( w tym serwis niemiecki, francuski, angielski i pozostałe)
- technika serwowania potraw i napojów
- charakterystyka napojów i ich rola
- rola i znaczenie wina w zakładach gastronomicznych
- sugestywna sprzedaż i jej praktyczne zastosowanie
- rozwiązywanie sytuacji problemowych w miejscu pracy
- serwis francuski
- serwis angielski
- serwis specjalny (w tym filetowanie ananasa przed gościem, flambirowanie polędwicy, przygotowanie i flambirowanie bananów)
O trenerze
Roman Stobnicki
Kelner, technolog żywienia, specjalista obsługi room-service. Absolwent Wyższej Szkoły Ekonomicznej (kierunek: turystyka i rekreacja) oraz Technikum Gastronomicznego. Zdobył długoletnie doświadczenie na stanowisku kelner w hotelach i restauracjach w Polsce i za granicą. Obecnie jest pracownikiem hotelu Marriott na stanowisku kelner room-service. Ukończył szereg kursów w zakresie obsługi gości oraz prowadzenia szkoleń. Uzyskał dyplom QCT (Quality Certified Trainer) w zawodzie-kelner. Szkoleniowiec wielu uczniów i praktykantów z zakresu obsługi gości.
