Warsztaty

Poznaj ofertę warsztatów dla profesjonalnej gastronomii oraz miłośników dobrego smaku.

Poziom średniozaawansowany

Serwis kelnerski

Być dobrym kelnerem to sztuka. Profesjonalny kelner jest wizytówką każdego lokalu, a od jego kompetencji w dużej mierze zależy, to czy Goście odwiedzą Twoją restaurację ponownie. W trakcie warsztatu uczestnicy kompleksowo zapoznają się z zasadami organizacji i przygotowania do pracy w obsłudze i poznają techniki niezbędne do przeprowadzenia sprawnego i prawidłowego serwisu. Na spotkaniu porozmawiamy również o tym czym różni się codzienny serwis od obsługi imprez okolicznościowych. W trakcie szkolenia nie zabraknie praktycznego treningu serwisu i scen sytuacyjnych uwzględniających typowe i mniej sytuacje, z którym na co dzień spotyka się kelner. Warsztaty przeznaczone są dla wszystkich, którzy chcą poznać tajniki sztuki kelnerskiej i oczarować odwiedzających nienagannym serwisem kelnerskim. Warsztat trwa od 9:00 do 17:00.
22.11.2022, 09:00-17:00
Warszawa
Cena dla klientów Makro
Stała zniżka dla posiadaczy Karty MAKRO. Jeżeli masz Kartę Klienta uzupełnij jej numer w swoim profilu. Jeżeli nie posiadasz Karty dowiedz się jak zostać naszym klientem.
200,00 
Twoja zniżka dla klientów Makro nie jest aktywna, uzupełnij numer karty tutaj aby ją aktywować
Cena regularna: 300,00 
W programie warsztatów:
  • predyspozycje zawodowe: cechy dobrego kelnera, poprawne i zakazane postawy, wygląd, prezencja
  • techniki pracy kelnera w tym m.in. nakrywanie stołu, przygotowanie zastawy stołowej do podawania dań i napojów, składanie serwet płóciennych
  • ogólne zasady serwowania, w tym kierunki i kolejność obsługi, czy kolejność serwowania dań
  • rodzaje serwisów: niemiecki, francuski, elementy serwisu synchronicznego
  • obsługa przyjęć okolicznościowych
  • metody pracy
A w praktyce:
  • scenki symulacyjne
  • ćwiczenia grupowe
  • burza mózgów
  • dyskusja moderowana
  • sesja pytań i odpowiedzi

O trenerze

Marcin Włodarczyk Absolwent studiów magisterskich Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, i studiów podyplomowych Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od 2001 roku związany z branżą hotelarsko - gastronomiczną. Doświadczenie zawodowe zdobywał w restauracjach i hotelach pracując na wszystkich stanowiskach związanych z obsługą Gościa m.in. kelner, barman, kierownik restauracji czy manager gastronomii. Współpracował z firmami zajmującymi się sprzedażą i dystrybucją wina jako Specjalista ds. Win. Od 2013 nieprzerwanie trener szkoleniowiec m. in. dla Krakowskiej Szkoły Restauratorów (w zakresie prowadzenia kursów, szkoleń czy warsztatów: kelnerskich, barmańskich, baristycznych, sommelierskich, i zarządzania w gastronomii), od 2019 właściciel firmy szkoleniowej Akademia Sztuki Restauracyjnej. Certyfikowany audytor, ponadto uczestniczył w otwarciu kilkunastu restauracji na terenie całego kraju, tworząc standardy i procedury jakościowe. Autor artykułów w prasie branżowej „Poradnik Restauratora”. Sędzia konkursów kelnerskich m.in. czterokrotnie w Krakowskim Biegu Kelnerów, a także juror w konkursie „Mam zawód. Mam fantazję” - Biznesplan mojej firmy.

Wybierz termin

Warszawa

Jeżeli jesteś posiadaczem Karty MAKRO lub masz do niej dostęp (np. przez właściciela firmy, w której pracujesz) - wystarczy, że uzupełnisz numer Karty w zakładce "Moje konto".

Po uzupełnieniu tych danych zniżka będzie naliczać się automatycznie.
Większość warsztatów z oferty Akademii nie wymaga specjalnego przygotowania. W przypadku warsztatów kulinarnych zapewniamy wszystkie produkty i wyposażenie potrzebne do gotowania. Udostępniamy również zapaski Akademii ale jeżeli posiadasz swój kitel/bluzę lub fartuch to warto zabrać go ze sobą.

W trakcie warsztatów przygotowujemy od 3 do 5 dań, które uczestnicy mogą zjeść na miejscu. Jeżeli jednak nie uda się wszystkiego "zmieścić" można zabrać przygotowane przez siebie dania "na wynos". W trosce o środowisko prosimy w miarę możliwości o zabieranie ze sobą opakowań wielorazowych.

W przypadku warsztatów biznesowych i wspierających serwis zapewniamy potrzebne akcesoria jak notatniki czy długopisy. Niektóre warsztaty zawierają w opisie informację o konieczności zabrania laptopa, dlatego prosimy o uważne czytanie opisu i programu warsztatu.