Dzień 1:
Strategia prowadzenia biznesu gastronomicznego
- Kim jest manager i jego rola w biznesie Gastro
- Strategia: czym jest, jak ją zbudować
- Zarządzanie i usprawnianie procesów w restauracji
- Podstawowe pojęcia finansowe
- Food cost/Beverage cost - czym jest i jak nim zarządzać
- Struktura kosztów w restauracji
- Inżynieria menu
- Struktura organizacji i hierarchia
- Współpraca na linii manager-szef kuchni
- Manuale, checklisty i harmonogramy
- Onboarding pracowniczy
- Spotkania zespołu i odprawy
- Nadużycia
- Tworzenie grafików pracy
- Polityka napiwków
- Sezonowość menu
- Menu dla grup
- Ofertowanie i imprezy okolicznościowe
- Współpraca z zewnętrznymi usługodawcami dostaw
- Kompetencje marketingowe managera
- Grupa docelowa restauracji
- Komunikacja w Social Media
- Budżet marketingowy
- Współpraca z agencjami/dostawcami zew.
- Narzędzia marketingowe
- Osobowość lidera
- Model przywództwa sytuacyjnego
- Kompetencje w zespole w branży gastro
- Rekrutacja personelu
- Motywowanie
- Zarządzanie wynikami pracy i informacja zwrotna
- Rozwijanie pracowników
- Trudne rozmowy z pracownikami
O trenerach
Bogusław Skowron
Ekspert d.s. komunikacji i projektów HoReCa w Akademii Inspiracji Makro. Z wykształcenia dziennikarz i PR-owiec. Specjalizuje się w marketingu internetowym, szczególnie w kategorii Social Media. Ma ponad 5-letnie doświadczenie w agencjach creative & digital, gdzie najdłużej pełnił funkcję Social Media Managera. W tym czasie odpowiadał za całościową realizację komunikacji Social Media kampanii jednej z największych marek piw regionalnych nagrodzonej nagrodą srebrnego Effie. Później, w latach 2017-2019 pracował jako Digital Marketing Specialist w jednej z czołowych grup skupiających marki z FMCG. W Akademii Inspiracji Makro odpowiada za strategię komunikacji, pozyskiwanie partnerów i kreowanie oferty Akademii.
Łukasz Jarema
41 letni manager branży gastronomicznej, który swoje kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe zdobywał w Polsce oraz poza granicami kraju. Szeroka perspektywa z jaką patrzy na gastronomię to zasługa pracy od przysłowiowego zmywaka, poprzez zdobywanie doświadczenia jako kucharz, kelner, skończywszy na eksponowanych stanowiskach managerskich. Do największych osiągnięć zawodowych należy zaliczyć m.in. realizację projektu ogólnopolskiej sieci kawiarni Columbus Coffee oraz obecnie realizowaną sieć cukierni Dobra Pączkarnia. Oprócz projektów sieciowych i szkoleniowych pozostaje udziałowcem i czynnym managerem popularnych restauracji z grupy walychrobrego.com biorąc udział w budowaniu i realizacji ich strategii rozwoju.
Praktykę zawodową łączy z wiedzą akademicką, jest m.in absolwentem programu MBA oraz studiów podyplomowych Zarządzanie w biznesie. Jest uczestnikiem wielu konferencji i spotkań branżowych, biorąc w nich aktywny udział. Z pasją tworzy strategie dla firm sektora gastronomicznego, które z olbrzymią dawką energii implementuje. Przede wszystkim praktyk i organizator, który w zrównoważony sposób dba o rozwój podległych zespołów.
Maciej Możejko
Współzałożyciel i współwłaściciel piekarnio-cukierni bakeMAnia, która stała się najlepiej ocenianą piekarnio-cukiernią w swoim regionie. Posiada prawie 15 letnie doświadczenia w optymalizacji procesów biznesowych i redukcji kosztów - Six Sigma Black Belt, Lean Management ekspert. Ma 20 lat doświadczenia w sprzedaży, oraz negocjacjach biznesowych. Konsultant Makro, który miał okazję przeprowadzić doradztwo dla ponad 100 naszych Klientów.
Wybierz termin
Kraków
Jeżeli jesteś posiadaczem Karty MAKRO lub masz do niej dostęp (np. przez właściciela firmy, w której pracujesz) - wystarczy, że uzupełnisz numer Karty w zakładce "Moje konto".
Po uzupełnieniu tych danych zniżka będzie naliczać się automatycznie.
Większość warsztatów z oferty Akademii nie wymaga specjalnego przygotowania. W przypadku warsztatów kulinarnych zapewniamy wszystkie produkty i wyposażenie potrzebne do gotowania. Udostępniamy również zapaski Akademii ale jeżeli posiadasz swój kitel/bluzę lub fartuch to warto zabrać go ze sobą.
W trakcie warsztatów przygotowujemy od 3 do 5 dań, które uczestnicy mogą zjeść na miejscu. Jeżeli jednak nie uda się wszystkiego "zmieścić" można zabrać przygotowane przez siebie dania "na wynos". W trosce o środowisko prosimy w miarę możliwości o zabieranie ze sobą opakowań wielorazowych.
W przypadku warsztatów biznesowych i wspierających serwis zapewniamy potrzebne akcesoria jak notatniki czy długopisy. Niektóre warsztaty zawierają w opisie informację o konieczności zabrania laptopa, dlatego prosimy o uważne czytanie opisu i programu warsztatu.