Warsztaty

Poznaj ofertę warsztatów dla profesjonalnej gastronomii oraz miłośników dobrego smaku.

Poziom średniozaawansowany

5-dniowy kurs manager gastronomii

Cena dla klientów Makro
Stała zniżka dla posiadaczy Karty MAKRO. Jeżeli masz Kartę Klienta uzupełnij jej numer w swoim profilu. Jeżeli nie posiadasz Karty dowiedz się jak zostać naszym klientem.
2.300,00 
Twoja zniżka dla klientów Makro nie jest aktywna, uzupełnij numer karty tutaj aby ją aktywować
Cena regularna: 2.800,00 
Zadbaj o właściwe zarządzanie biznesem gastronomicznym! Zapraszamy managerów, właścicieli lokali gastronomicznych oraz każdego, kto myśli o karierze w kadrach kierowniczych branży gastronomicznej. Podczas intensywnego, pięciodniowego kursu poznasz najważniejsze aspekty pracy na stanowisku managera gastronomii. W trakcie szkolenia poruszymy zagadnienia z zakresu strategii biznesowej i finansów, porozmawiamy o organizacji pracy zespołu i zarządzaniu nim, przedstawimy najlepsze praktyki z zakresu budowania oferty sprzedażowej i kompetencjach marketingowych managera. Czas trwania: 40 godzin (5 dni roboczych w godzinach 9-17 z przerwą na lunch). Kliknij w szczegóły i sprawdź dokładny program każdego dnia kursu.
Kurs nie ma zaplanowanego miejsca i daty
Dzień 1: Strategia prowadzenia biznesu gastronomicznego
  • Kim jest manager i jego rola w biznesie Gastro
  • Strategia: czym jest, jak ją zbudować
  • Zarządzanie i usprawnianie procesów w restauracji
Dzień 2: Finanse w gastronomii
  • Podstawowe pojęcia finansowe
  • Food cost/Beverage cost - czym jest i jak nim zarządzać
  • Struktura kosztów w restauracji
  • Inżynieria menu
Dzień 3: Organizacja pracy zespołu
  • Struktura organizacji i hierarchia
  • Współpraca na linii manager-szef kuchni
  • Manuale, checklisty i harmonogramy
  • Onboarding pracowniczy
  • Spotkania zespołu i odprawy
  • Nadużycia
  • Tworzenie grafików pracy
  • Polityka napiwków
Dzień 4: Budowanie oferty i sprzedaż
  • Sezonowość menu
  • Menu dla grup
  • Ofertowanie i imprezy okolicznościowe
  • Współpraca z zewnętrznymi usługodawcami dostaw
Marketing
  • Kompetencje marketingowe managera
  • Grupa docelowa restauracji
  • Komunikacja w Social Media
  • Budżet marketingowy
  • Współpraca z agencjami/dostawcami zew.
  • Narzędzia marketingowe
Dzień 5: Zarządzanie personelem
  • Osobowość lidera
  • Model przywództwa sytuacyjnego
  • Kompetencje w zespole w branży gastro
  • Rekrutacja personelu
  • Motywowanie
  • Zarządzanie wynikami pracy i informacja zwrotna
  • Rozwijanie pracowników
  • Trudne rozmowy z pracownikami

O trenerach

Bogusław Skowron Ekspert d.s. komunikacji i projektów HoReCa w Akademii Inspiracji Makro. Z wykształcenia dziennikarz i PR-owiec. Specjalizuje się w marketingu internetowym, szczególnie w kategorii Social Media. Ma ponad 5-letnie doświadczenie w agencjach creative & digital, gdzie najdłużej pełnił funkcję Social Media Managera. W tym czasie odpowiadał za całościową realizację komunikacji Social Media kampanii jednej z największych marek piw regionalnych nagrodzonej nagrodą srebrnego Effie. Później, w latach 2017-2019 pracował jako Digital Marketing Specialist w jednej z czołowych grup skupiających marki z FMCG. W Akademii Inspiracji Makro odpowiada za strategię komunikacji, pozyskiwanie partnerów i kreowanie oferty Akademii.
Łukasz Jarema 41 letni manager  branży gastronomicznej, który swoje kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe zdobywał w Polsce oraz poza granicami kraju. Szeroka perspektywa z jaką patrzy na gastronomię to zasługa pracy od przysłowiowego zmywaka, poprzez zdobywanie doświadczenia jako kucharz, kelner, skończywszy na eksponowanych stanowiskach managerskich. Do największych osiągnięć zawodowych należy zaliczyć m.in. realizację projektu ogólnopolskiej sieci kawiarni Columbus Coffee oraz obecnie realizowaną sieć cukierni Dobra Pączkarnia. Oprócz projektów sieciowych i szkoleniowych pozostaje udziałowcem i czynnym managerem popularnych restauracji z grupy walychrobrego.com  biorąc udział w budowaniu i realizacji ich strategii rozwoju. Praktykę zawodową łączy z wiedzą akademicką, jest m.in absolwentem programu MBA oraz studiów podyplomowych Zarządzanie w biznesie. Jest uczestnikiem wielu konferencji i spotkań branżowych, biorąc w nich aktywny udział. Z pasją tworzy strategie dla firm sektora gastronomicznego, które z olbrzymią dawką energii implementuje. Przede wszystkim praktyk i organizator, który w zrównoważony sposób dba o rozwój podległych zespołów.
Maciej Możejko Współzałożyciel i współwłaściciel piekarnio-cukierni bakeMAnia, która stała się najlepiej ocenianą piekarnio-cukiernią w swoim regionie. Posiada prawie 15 letnie doświadczenia w optymalizacji procesów biznesowych i redukcji kosztów - Six Sigma Black Belt, Lean Management ekspert. Ma 20 lat doświadczenia w sprzedaży, oraz negocjacjach biznesowych. Konsultant Makro, który miał okazję przeprowadzić doradztwo dla ponad 100 naszych Klientów. 

Wybierz termin

Kraków

Jeżeli jesteś posiadaczem Karty MAKRO lub masz do niej dostęp (np. przez właściciela firmy, w której pracujesz) - wystarczy, że uzupełnisz numer Karty w zakładce "Moje konto".

Po uzupełnieniu tych danych zniżka będzie naliczać się automatycznie.
Większość warsztatów z oferty Akademii nie wymaga specjalnego przygotowania. W przypadku warsztatów kulinarnych zapewniamy wszystkie produkty i wyposażenie potrzebne do gotowania. Udostępniamy również zapaski Akademii ale jeżeli posiadasz swój kitel/bluzę lub fartuch to warto zabrać go ze sobą.

W trakcie warsztatów przygotowujemy od 3 do 5 dań, które uczestnicy mogą zjeść na miejscu. Jeżeli jednak nie uda się wszystkiego "zmieścić" można zabrać przygotowane przez siebie dania "na wynos". W trosce o środowisko prosimy w miarę możliwości o zabieranie ze sobą opakowań wielorazowych.

W przypadku warsztatów biznesowych i wspierających serwis zapewniamy potrzebne akcesoria jak notatniki czy długopisy. Niektóre warsztaty zawierają w opisie informację o konieczności zabrania laptopa, dlatego prosimy o uważne czytanie opisu i programu warsztatu.