Dzień 1:
Strategia prowadzenia biznesu gastronomicznego
- Kim jest manager i jego rola w biznesie Gastro
- Strategia: czym jest, jak ją zbudować
- Zarządzanie i usprawnianie procesów w restauracji
- Podstawowe pojęcia finansowe
- Food cost/Beverage cost - czym jest i jak nim zarządzać
- Struktura kosztów w restauracji
- Inżynieria menu
- Struktura organizacji i hierarchia
- Współpraca na linii manager-szef kuchni
- Manuale, checklisty i harmonogramy
- Onboarding pracowniczy
- Spotkania zespołu i odprawy
- Nadużycia
- Tworzenie grafików pracy
- Polityka napiwków
- Sezonowość menu
- Menu dla grup
- Ofertowanie i imprezy okolicznościowe
- Współpraca z zewnętrznymi usługodawcami dostaw
- Kompetencje marketingowe managera
- Grupa docelowa restauracji
- Komunikacja w Social Media
- Budżet marketingowy
- Współpraca z agencjami/dostawcami zew.
- Narzędzia marketingowe
- Osobowość lidera
- Model przywództwa sytuacyjnego
- Kompetencje w zespole w branży gastro
- Rekrutacja personelu
- Motywowanie
- Zarządzanie wynikami pracy i informacja zwrotna
- Rozwijanie pracowników
- Trudne rozmowy z pracownikami
O trenerach
Bogusław Skowron
Ekspert d.s. komunikacji i projektów HoReCa w Akademii Inspiracji Makro. Z wykształcenia dziennikarz i PR-owiec. Specjalizuje się w marketingu internetowym, szczególnie w kategorii Social Media. Ma ponad 5-letnie doświadczenie w agencjach creative & digital, gdzie najdłużej pełnił funkcję Social Media Managera. W tym czasie odpowiadał za całościową realizację komunikacji Social Media kampanii jednej z największych marek piw regionalnych nagrodzonej nagrodą srebrnego Effie. Później, w latach 2017-2019 pracował jako Digital Marketing Specialist w jednej z czołowych grup skupiających marki z FMCG. W Akademii Inspiracji Makro odpowiada za strategię komunikacji, pozyskiwanie partnerów i kreowanie oferty Akademii.
Łukasz Jarema
41 letni manager branży gastronomicznej, który swoje kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe zdobywał w Polsce oraz poza granicami kraju. Szeroka perspektywa z jaką patrzy na gastronomię to zasługa pracy od przysłowiowego zmywaka, poprzez zdobywanie doświadczenia jako kucharz, kelner, skończywszy na eksponowanych stanowiskach managerskich. Do największych osiągnięć zawodowych należy zaliczyć m.in. realizację projektu ogólnopolskiej sieci kawiarni Columbus Coffee oraz obecnie realizowaną sieć cukierni Dobra Pączkarnia. Oprócz projektów sieciowych i szkoleniowych pozostaje udziałowcem i czynnym managerem popularnych restauracji z grupy walychrobrego.com biorąc udział w budowaniu i realizacji ich strategii rozwoju.
Praktykę zawodową łączy z wiedzą akademicką, jest m.in absolwentem programu MBA oraz studiów podyplomowych Zarządzanie w biznesie. Jest uczestnikiem wielu konferencji i spotkań branżowych, biorąc w nich aktywny udział. Z pasją tworzy strategie dla firm sektora gastronomicznego, które z olbrzymią dawką energii implementuje. Przede wszystkim praktyk i organizator, który w zrównoważony sposób dba o rozwój podległych zespołów.

Maciej Możejko
Współzałożyciel i współwłaściciel piekarnio-cukierni bakeMAnia, która stała się najlepiej ocenianą piekarnio-cukiernią w swoim regionie. Posiada prawie 15 letnie doświadczenia w optymalizacji procesów biznesowych i redukcji kosztów - Six Sigma Black Belt, Lean Management ekspert. Ma 20 lat doświadczenia w sprzedaży, oraz negocjacjach biznesowych. Konsultant Makro, który miał okazję przeprowadzić doradztwo dla ponad 100 naszych Klientów.

Małgorzata Boguska-Kuca
Z wykształcenia psycholog o specjalności psychologia pracy i stresu. Absolwentka Podyplomowych Studiów Coaching w Szkole Głównej Handlowej. Entuzjastka i promotorka coachingowego stylu zarządzania. Początek jej kariery zawodowej był związany z bezpośrednią obsługą klienta i gościa. Posiada ponad 10 lat doświadczenia zawodowego w tematach związanych z zarządzaniem ludźmi, motywowaniem i rozwojem. W MAKRO pełniła między innymi funkcję Koordynatora Zespołu ds. Rekrutacji i Wizerunku Pracodawcy oraz HR Biznes Partnera Sił Sprzedaży oraz Koordynatora Zespołu ds. Kompetencji Sprzedażowych. W kręgu jej zainteresowań jest wspieranie innych w rozwoju i osiąganiu większej satysfakcji oraz lepszych rezultatów na wielu płaszczyznach funkcjonowania. Ponadto, zarówno prywatnie jak i zawodowo interesuje się tak zwanym guest/customer experience, którego zasadami kieruje się w tworzeniu programów szkoleniowych i rozwijniu kompetencji pracowników. Obecnie Kierownik Centrum Szkoleń w Akademii Inspiracji MAKRO, gdzie odpowiada za rozwój oferty szkoleniowej dla klientów HoReCa i kompleksowe działanie Akademii.