W trakcie szkolenia omówione zostaną w sposób szczegółowy:
• kształt prawidłowego portfolio produktów
• struktura pozycji rentownych i nierentownych
oraz znaczenie ich funkcji dla spójności oferty (czasem nierentowne pozycje są niezbędne!)
• omówienie relacji współczynników food cost, bev cost, marża, sposób ustalania ceny finalnej
• kwestia tzw. kanibalizmu produktowego (jak go wykryć i jak jemu zapobiegać)
• świadomakomunikacja pozycji wysokomarżowych (zarządzenie uwagą Gości)
• estetyka karty, a psychologia sprzedaży (ozdobniki, które tylko pozornie mają ozdabiać kartę)
• aspekt formalno - prawny (gramatury, alergeny) omówienie obowiązujących na terenie RP regulacji prawnych
O trenerze
Leszek Szczepaniak
Restaurator - od pięciu lat prowadzi w Warszawie wielokrotnie nagradzaną restaurację specjalizującą się w kuchni francuskiej, w której na co dzień testuje nowe rozwiązania optymalizujące przebiegające procesy. Doświadczony manager mający w swoim portfolio prace dla największych firm gastronomicznych w Europie, otwieranie nowych punktów, przeprowadzanie procesów rebrandingu, prowadzenie fast-foodów, kawiarni butikowych i sieciowych oraz restauracji klasy Fine-Dining, dobrze czujący się we współpracy z cukierniami i firmami kateringowymi. Mentor prowadzący warsztaty i konsultacje dla innowacyjnych przedsiębiorstw w akceleratorze start-up’ów wspierającym nowe technologie w branży spożywczej.