Program warsztatu:
- Czym jest aktywna sprzedaż w restauracji
- Cechy dobrego „sprzedawcy”
- Pierwsze wrażenie – na co musimy zwracać szczególną uwagę. Jak wzbudzić zaufanie i zbudować dobry kontakt sprzedażowy.
- Kelner jako sprzedawca – momenty w obsłudze gdzie możemy zwiększyć sprzedaż
- Schemat pełnej obsługi Gościa
- Dlaczego i jak skutecznie proponować napoje.
- Znajomość karty menu/karty win i alkoholi – podstawą sukcesu. Kiedy i jak proponować wino do posiłku.
- Proponowanie przystawek
- Sugestywne opisywanie potraw
- Odpowiednia kolejność przy polecaniu
- Jak proponować desery i w których momentach obsługi
- Trudne pytania zadawane przez Gości.
- Ćwiczenia z obsługi Gościa, z zastosowaniem technik sprzedażowych.
O trenerze
Marcin Włodarczyk
Absolwent studiów magisterskich Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, i studiów podyplomowych Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej
w Krakowie. Od 2001 roku związany z branżą hotelarsko - gastronomiczną. Doświadczenie zawodowe zdobywał w restauracjach i hotelach pracując na wszystkich stanowiskach związanych z obsługą Gościa m.in. kelner, barman, kierownik restauracji czy manager gastronomii. Współpracował z firmami zajmującymi się sprzedażą i dystrybucją wina jako Specjalista ds. Win. Od 2013 nieprzerwanie trener szkoleniowiec m. in. dla Krakowskiej Szkoły Restauratorów (w zakresie prowadzenia kursów, szkoleń czy warsztatów: kelnerskich, barmańskich, baristycznych, sommelierskich, i zarządzania w gastronomii), od 2019 właściciel firmy szkoleniowej Akademia Sztuki Restauracyjnej.
Certyfikowany audytor, ponadto uczestniczył w otwarciu kilkunastu restauracji na terenie całego kraju, tworząc standardy i procedury jakościowe. Autor artykułów w prasie branżowej „Poradnik Restauratora”. Sędzia konkursów kelnerskich m.in. czterokrotnie w Krakowskim Biegu Kelnerów, a także juror w konkursie „Mam zawód. Mam fantazję” - Biznesplan mojej firmy.