W programie szkolenia:
- Omówienie znaczenia kompetencji miękkich w branży gastronomicznej i jak mogą odmienić naszą pracę na lepsze?
- Przedstawienie kluczowych obszarów kompetencji miękkich dla kucharzy.
- Techniki skutecznej komunikacji w dynamicznym środowisku kuchni.
- Rozwijanie umiejętności słuchania i wyrażania swoich myśli i potrzeb
- Skuteczne delegowanie zadań i priorytetyzacja
- Identyfikacja typowych sytuacji stresowych w pracy kucharza.
- Techniki radzenia sobie ze stresem i utrzymania spokoju w trudnych sytuacjach.
- Skuteczne techniki rozwiązywanie konfliktów w zespole
- Udana współpraca z salą i innymi działami obiektu
- Budowanie efektywnych relacji w zespole kuchennym.
- Rozwijanie umiejętności współpracy, empatii i wsparcia koleżeńskiego.
- Przykłady narzędzi, które pomogą zadbać o atmosferę w zespole
- Zachęcanie do innowacyjnego podejścia do gotowania i prezentacji dań.
- Ćwiczenia rozwijające kreatywne myślenie i eksperymentowanie z smakami i technikami kulinarnymi.
- Symulacje sytuacji kryzysowych w kuchni do praktycznego zastosowania zdobytych umiejętności.
- Ćwiczenia praktyczne w komunikacji, współpracy i radzeniu sobie ze stresem.
O trenerach
Patrycja Siwiec
Współautorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii” i „Gościnność od kuchni”. Publikacja w 2019 roku otrzymała prestiżową nagrodę Prix de la Littérature Gastronomique. Dziennikarka specjalizująca się w tematyce winiarskiej i gastronomicznej. Absolwentka The Court of Master Sommeliers oraz The Wines and Spirits Education Trust. Zdobywała doświadczenie m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii (1* Michelin) i El Celler de Can Roca w Hiszpanii (3* Michelin). Jako akredytowany coach EMCC, trenerka i psycholog pomaga restauracjom i hotelom w udoskonalaniu doświadczenia gościa, usprawnia procesy wdrażaa ideę gościnności oraz szkoli pracowników. Ma głębokie przekonanie o tym, że dobra obsługa przekłada się na sukces biznesowy i wizerunkowy każdego miejsca, które świadczy usługi.
Rafał Zaręba
Executive Chef Akademii Inspiracji Makro z ponad 20-letnim doświadczeniem w gastronomii. Swoje pierwsze kroki w zawodzie stawiał w jednej z restauracji z kuchnią włoską. Stamtąd trafił do Cafe Bar Lemon, gdzie zaledwie po roku pracy objął stanowisko Szefa Kuchni, które zajmował przez kolejne 10 lat. W międzyczasie rozwijał swój warsztat m.in w studium hotelarskim, w hotelu Jan III Sobieski w Warszawie oraz w Lyonie, gdzie ukończył szkolenie w Instytucie Paula Bocuse’a. Wysokie standardy pracy pod wodzą uznanych, francuskich Szefów Kuchni wywołały u niego chęć rozwijania się w tym kierunku. W Polsce naturalnym wyborem było Atelier Amaro, w którym przepracował ponad 2 lata. Po Atelier objął funkcję Executive Chefa w prestiżowej restauracji Warszawski Sznyt przy Pl. Zamkowym, gdzie przez ponad 2 lata kreował menu oparte o kuchnię polską w nowoczesnym wydaniu. W Akademii odpowiada za ofertę szkoleń gastronomicznych, pracę zespołu kucharzy oraz dzieli się swoim doświadczeniem z uczestnikami warsztatów, które prowadzi.